Saturday, 17 December 2011

Membaiki Hearing Aid

Hari ni Mr Bravissimo ditemani sekeluarga (daddy, mummy, kaklong, nisa) ke Top Hearing Care Centre untuk baiki hearing aid sebelah kiri yang rosak tu. Difahamkan rosak tang speaker pulak. Hari tu rosak mikrofon. Haish, macam2 la..

Sudah agak keboringan

Mummy sangat2 bersyukur sebab tak payah keluarkan belanja satu sen pun untuk baiki hearing aid tu. Masih under warranty memandangkan tempoh baiki yang sebelum tu tak sampai 3 bulan lg. Dan juga ada kebaikannya bila ada org yang dikenali kerja kat situ. Fatin Shakirah, tenkiu very2 much!!

Oleh sebab tak payah keluar bayaran apa2..maka mummy pun berbesar hatilah blanje seisi keluarga makan berger kat Marrybrown..Melayang jugak 60++ hengget..takpe, janji niat ikhlas di hati..

Inilah mummy yang ikhlas.. (",)

Friday, 9 December 2011

Balik Gong Pasir

Posing ngan Nisa
Saya sayang adik dan saya sangat2 suka cium tangan adik yang berbau masam  air liur (nisa suka kulum tgn dlm mulut dia)

Minggu ni Mummy dan Daddy ambil cuti sehari pada hari jumaat untuk balik ke Gong Pasir (kampung daddy le tu). Agenda utamanya nak menghadirkan diri ke kenduri doa selamat lenggang perut di rumah Tok Cik (tok sedara Mr Bravissimo)

Time nak balik semula ke Temerloh, meraung tak nak balik. Siap ada adegan main kejar2 lg ngan mummy. Mr Bravissimo mesti balik ke Temerloh sebab 15hb nanti ada hearing appointment dan dikhuatiri alat pendengarannya sebelah kiri bermasalah. (Adakah duit akan terbang melayang ke Top Hearing?? Kita tungguuuu....)

Thursday, 24 November 2011

Pemulihan Cara Kerja

Hari ni Mr Bravissimo ke terapi pemulihan cara kerja. Terapi ni Mr Bravissimo kena ikut sebab nak suruh dia lebih fokus pada apa2 yang diarahkan untuk dia buat masa sessi terapi pertuturan dan audio. Bagi mummy pulak, biasalah budak2 umur Mr Bravissimo ni kalau nak suruh buat apa2 dengan tumpuan sepenuhnya memang susah sebab mereka fikir nak main je.. Ntahlah, ni pendapat seorang ibu je bukan dari segi perubatan.

Main dulu sementara menunggu giliran untuk sesi terapi

Sangat teruja sebab kat umah mana ada balls sebanyak ni. Mummy tak mampu nak beli nak oi..
Ok untuk sesi terapi hari ni Mr Bravissimo diberi sekeping gambar dan disuruh mewarna. Mummy lupa nak mintak bawak balik kertas tu. Hasilnya agak memuaskan hati sebab dia warna dalam gambar walaupun tak penuh. Oklah tu kan?