Friday, 9 December 2011

Balik Gong Pasir

Posing ngan Nisa
Saya sayang adik dan saya sangat2 suka cium tangan adik yang berbau masam  air liur (nisa suka kulum tgn dlm mulut dia)

Minggu ni Mummy dan Daddy ambil cuti sehari pada hari jumaat untuk balik ke Gong Pasir (kampung daddy le tu). Agenda utamanya nak menghadirkan diri ke kenduri doa selamat lenggang perut di rumah Tok Cik (tok sedara Mr Bravissimo)

Time nak balik semula ke Temerloh, meraung tak nak balik. Siap ada adegan main kejar2 lg ngan mummy. Mr Bravissimo mesti balik ke Temerloh sebab 15hb nanti ada hearing appointment dan dikhuatiri alat pendengarannya sebelah kiri bermasalah. (Adakah duit akan terbang melayang ke Top Hearing?? Kita tungguuuu....)

Thursday, 24 November 2011

Pemulihan Cara Kerja

Hari ni Mr Bravissimo ke terapi pemulihan cara kerja. Terapi ni Mr Bravissimo kena ikut sebab nak suruh dia lebih fokus pada apa2 yang diarahkan untuk dia buat masa sessi terapi pertuturan dan audio. Bagi mummy pulak, biasalah budak2 umur Mr Bravissimo ni kalau nak suruh buat apa2 dengan tumpuan sepenuhnya memang susah sebab mereka fikir nak main je.. Ntahlah, ni pendapat seorang ibu je bukan dari segi perubatan.

Main dulu sementara menunggu giliran untuk sesi terapi

Sangat teruja sebab kat umah mana ada balls sebanyak ni. Mummy tak mampu nak beli nak oi..
Ok untuk sesi terapi hari ni Mr Bravissimo diberi sekeping gambar dan disuruh mewarna. Mummy lupa nak mintak bawak balik kertas tu. Hasilnya agak memuaskan hati sebab dia warna dalam gambar walaupun tak penuh. Oklah tu kan?

Monday, 10 October 2011

..Dapat Adik..

Tanggal 10 September 2011 jam 11.42 malam, mr Bravissimo dapat satu tittle iaitu "ABANG". Mr Bravissimo dapat adik perempuan. Yeay! 

Iftikhar Khairunnisa' nama diberi

Mr Bravissimo sayang sangat kat adik dia. Takpernah dia buat benda2 pelik walaupun selalu tonton adegan ultraman dan yang seangkatan dengannya kat tv. Suka sangat cium adik. Bahagian yang dia paling suka cium ialah kat dahi dan bahagian yang dia paling suka pegang ialah tangan adik. Bila geram sangat tangan adik pun dia cium. Bila cium tu abis melekat air liur. Mummy la pulak kena lap dahi adik kalau tak memang penuh ngan air luir dia.
Sama tak muka saya ngan adik??

 Botol air memang tak pernah lekang dari mulut